cargol treu banya


i arriba el Carnestoltes!

jo fa anys que gairebé no em disfresso, i ara ja només em preocupo de la disfressa de l'Ot... L'any passat li vaig fer la disfressa de Marieta, però ara ja camina, i ja no podia ser una funda de motxilla!

els dies previs al carnaval li vaig anar emprovant disfresses reciclades de cosins, però no se'n volia posar cap! al final, vaig decidir reciclar la closca i les banyes de cargol que fa un parell d'anys vam fer pel Martí, però vaig pensar que li faria alguna cosa més per si no volia dur la closca, que quedés vestit d'alguna manera! per això li vaig fer aquesta túnica, a mig camí entre fulla, follet...

o sigui que ens ha sortit un cargol digne d'un conte de fades! ;-)


la disfressa va ser un èxit, jo em pensava que no es voldria posar res, i s'ho va posar tot, quan va veure tots els nens de la classe també disfressats. I no només això, sinó que quan el vam anar a buscar per a fer la rua, encara ho portava tot posat, ben orgullós! (ell era el cargol, i a nosaltres ens queia la bava! ;-)


ja per acabar, us faig cinc cèntims de com vaig fer-ho:

la closca és simplement un paper d'embalar enrotllat i enganxat amb una cinta per poder-lo lligar al cos, com una motxilla. Les banyes també molt fàcils: una diadema coberta amb una cinta groga, i uns trossos de paper d'embalar a mode de banyes enrotllats ben fort perquè no es "destrempin".

la idea de la closca i del cargol en sí, no és meva, la vaig veure ja fa molt de temps per internet, al blog Oh Happy Day, allà també hi podeu veure un pas a pas més elaborat de com fer-ho!

i la túnica... vaig agafar un vestit meu que portava massa temps desat a l'armari. Era un vestit amb què havia anat a un casament fa mooolts anys!

vaig aprofitar tota l'amplada del meu vestit i en vaig tallar dos trossos de diferent llargada, els vaig ajuntar per dalt i hi vaig fer una vora per passar-hi una goma, que és per on passaria el cap.  De la mateixa manera, vaig agafar un tros de la part clara del vestit per a fer el coll, també amb un tros més curtet del verd fosc enganxat a dalt.

tant a la túnica com al coll, a cadascuna de les capes, a la part de baix, hi vaig fer uns talls en ziga-zaga, de manera que hi quedessin unes punxes.

ah! el petit detall de qualitat: uns quants dels trossos sobrants de fer aquests talls, els vaig agafar i cosir junts, desordenats, per a fer una decoració per les sabates.

tenint en compte que la roba era viscosa 100%, el toc final va ser: ho vaig mullar tot i ho vaig ben rebregar, i ho vaig estendre perquè s'eixugués enrotllat, i així vaig aconseguir que els talls de baix s'esfilagarsessin una mica, i que quedés tot amb una textura més orgànica (i no semblés un cantant de gòspel, que és el què semblava quan estava tot planxat!).


bon carnestoltes i fins la propera!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada