Estora ensaïmada

Bon dia!

Ja fa moolt de temps que vaig veure una estora preciosa al blog de Mamá Tomate, i la veritat és que em va semblar impressonant, una idea d'aquelles que m'hauria agradat tenir a mi... i me la vaig guardar com a feina pendent...

Amb l'excusa de l'Ot, m'he decidit a fer-la, i tal com també diu ella al seu blog, m'he tret una bona raconada de samarretes que tenia i que em resistia a llençar per fer-ne alguna cosa algun dia...

Aquí teniu l'enllaç directe al tutorial estora espiral de Mamá Tomate: http://mamatomate.blogspot.com.es/2013/05/tutorial-para-hacer-tu-misma-una.html

Aquí la meva pila de samarretes a reciclar, ja ordenada per tonalitats:

pila de samarretes a recilclar


Seguint els passos del tutorial, primer cal preparar els trossos de samarretes, i jo vaig fer una bona estesa damunt del llit per repartir una mica els coloraines... (val a dir que com que són samarretes d'adult, no són estampats tan divertits com l'estora original)

rectangles de samarreta retallats i posats per endreçar els colors

Després cal anar juntant els trossos per a fer una tira beeen llarga. En principi s'ha de cosir tota la tira, et queda del revés i llavors s'ha de girar, però he de dir que aquí vaig canviar una mica la manera de fer-ho: vaig preferir fer tires petites (d'un metre més o menys!) i anar-les girant una per una. Em va semblar que era més senzill, i així aprofitava quan empalmava una tira amb una altra per deixar l'espai obert per farcir-la.

Això és a mig procés, unes quantes tires embolicades, i la resta de rectangles apilats. (La manera que vaig trobar de conservar la taula més o menys ordenada durant el procés...)


I finalment vaig tenir un rotllo de samarretes ja cosides, a punt per farcir!


Vaig anar als encants a buscar floca, perquè ja vaig veure que amb el mig sac que en tenia a casa no en tindria prou... en total en vaig gastar dos sacs i mig!  Anar omplint el cuc i tancant els espais que havia deixat per poder-lo farcir... una feina entretinguda, i tant!


després del caos de cuc, anar aplanant el cuc i cosint i finalment arriba el moment que estaves esperant! veure l'estora acabada!!!

estora amb forma d'ensaïmada feta amb samarretes reciclades, i amb l'Ot damunt

Vaja, no hi ha manera de treure'n l'Ot del damunt! és que és tan toveta...

He de dir que al final se'm va acabar la floca abans d'acabar d'omplir el cuc, però com que vaig veure que ja quedava força gran (i les ànsies d'acabar-ho apretaven...), vaig tallar l'últim tros i ja tinc la idea de què vull fer-ne... espero poder-vos-ho explicar ben aviat!!!





11 comentaris:

  1. Ostres!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! COm m'agrada veure aquesta feina!!!!
    M'agrada moltíssim el nom ''Estora ensaïmada'' quina xulada :D

    Sí, sí, és força entretinguda la catifa....però quan veus el petit Ot gaudir a sobre...se't va tot el cansament, oi?

    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. i tant! és una bona feinada, però la recompensa és molt gran!

      moltes gràcies per la idea!
      una abraçada!!!

      Elimina
  2. Oh! Que xula que ha quedat Carme! m'agrada molt!

    ResponElimina
  3. Hola Cati, no ens coneisem personalment però estic també a La Diatònica i formo part de Duet Folk.
    He vist el teu blog i m'ha agradat molt.
    Professionalment em dedico a la psicologia i a la logopèdia. Et deixo el meu blog i web per si algú em necessita. D'altra banda que et sembla si et poso el teu enllaç en el meu?

    http://logopedesdomicili.blogspot.com/
    http://montseregalad0.wix.com/logopedaadomicili

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. perdona "coneixem" no "coneisem" s'ha disparat el dit...jajajjaja...a una logopeda li fa mal la vista....jajajaja

      Elimina
    2. Hola Montserrat,
      celebro que t'hagi agradat!

      volia aclarir-te un petit malentès... jo sóc la Carme, no la Cati... ja m'agradaria saber tocar l'acordió com ella! ;-)
      de moment em conformo fent catifes com aquesta! hehe

      Elimina
  4. Es molt bonica carme! Molt.
    Milena

    ResponElimina
  5. Guapa, quants grams de floca has usat? És que men vull fer una... ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres! sort que ho deia al l'escrit perquè no me'n recordava gens!
      un parell de sacs i mig dels grossos que venen als encants, que diria que fan mig quilo, per tant, un quilo i quart, o així...

      T'animo a fer-la! és feineta però el resultat és ben xulo!

      Elimina